21 Ekim 2016 Cuma

Karnabahar Mücveri

Merhaba bugün sizlerle fırında karnabahar mücverinin tarifini paylaşmak istiyorum oldukça basit, hafif ve sağlıklı bir tarif. Özellikle diyet yapanlar veya hafif tatlar arayanlar için harika bir alternatif diyebilirim.
 Malzemeler
1 orta boy karnabahar
12 sap maydanoz
1 çay bardağının yarısı kadar süt
2 yumurta
2 yemek kaşığı dolusu un
yarım paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı zeytin yağı
isteğe bağlı olarak 1 tane soğan veya küçük yarım kuru soğan doğrayabilirsiniz
isteğe bağlı tuz( 1 çay kaşığı yeterli
ben üzerine koyduğum kaşardan harcın içinede kattım. Çok daha lezzetli oluyor :)
Hazırlanışı
Suda karnabaharımızı haşlıyoruz. Daha sonra çatal yardımıyla karnabaharı eziyoruz.İnci ince kıydığımız maydanoz ve diğer tüm malzemelerimizi ezdiğimiz karnabahara katıp karıştırıyoruz.Katı bir kıvamda olması gerekiyor duruma göre un ilavesinde bulunabilirsiniz.Kaşık yardımıyla hazırladığımız harcı pişirme kağıdının üzerine diziyoruz üzerine de minik kaşar dilimlerimizi koyarak 180 derecede önceden ısıttığımız fırınımızda 25 dk kadar üzeri kızarıncaya dek pişiriyoruz.
AFİYET OLSUN♥

mücverin yanına benim gibi tavuk haşlama ve mantarlı sote yapabilirsiniz.Veya tavuğu da mantarla soteleyebilirsiniz
mücverin yanına benim gibi tavuk haşlama ve mantarlı sote yapabilirsiniz.Veya tavuğu da mantarla soteleyebilirsiniz :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder