18 Ekim 2016 Salı

Hepsini Yiyebilirimmm



 Bugün memleketi Kayseri olan arkadaşımla  konuşurken  gelin de size Kayseri yağlaması, mantı  yaparım  dedi. Bir iki gün öncede instagramda karşıma çıktı Kayseri'nin yağlaması. Resmen her yerden gözüme gözüme sokuldu :D sonunda bugün Kayseri yağlaması yapmaya karar verdim. Harika oldu ve  ailecek hepsini yedik. Sizlerle de bu güzel yöresel tarifi paylaşmak istiyorum. Şimdiden ellerinize sağlık afiyet olsun♥

 Hamuru İçin Gereken Malzemeler 


  • 4 su bardağı un
  • 1 paket kuru maya(10mg)
  • 1 çay kaşığından biraz fazla şeker(1 çay kaşığı+1 çay kaşığının ucu kadar)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1.5 su bardağı ılık su 
Hamurun kıvamına göre yarım su bardağı kadar su ekleyebilirsiniz. Mayalanma için su mutlaka ılık olmalı :)

 Kıymalı Harç İçin Gereken Malzemeler

  •  350 gr kıyma
  • 2 büyük boy soğan
  • 3 adet yeşil biber
  • 3-4 büyük boy domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
Yarım çay bardağı sıvıyağ+1.5 yemek kaşığı tereyağı.1 su bardağı sıcak su ile pişirilecek.

Üzeri için
1 kase yoğurt
2-3 diş sarımsak
Tuz
Hamur yapımı ile uğraşıp zaman kaybetmek istemeyenler yağlama için hazır lavaş kullanabilir. Ancak evde kendinizin yaptığı nasıl olursa olsun her daim güzeldir. Denemekten zarar gelmez emeğinizin sonucu sizi daha mutlu eder. Ayrıca gerçekten de hazır lavaştan daha lezzetli oluyor kendi yaptığım :)

Hazırlanışı
Hamurumuzu güzelce yoğuruyoruz. Daha sonra mayalanması için tülbent ile üzerini örtüyoruz.
Kıymamızı yağ eklemeden suyunu verip çekene kadar pişiriyoruz.Kıyma pişerken domates,biber ve soğanımızı küçük küçük dilimliyoruz. Pişen kıymamıza yağınımızı ekleyip dilimlediğimiz malzemeleri katıyoruz. Salçamızı,karabiber ve pul biberi de ekleyerek karıştırıyoruz.1 su bardağı sıcak suyumuzu harcımız yağda güzelce piştikten sonra ekleyerek tuzunu da ayarlayıp suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Mayalanan hamurumuzu küçük bezelere ayırıyoruz. Yaklaşık 20 beze çıkıyor.Boyutunu görsellere ekleyeceğim.Daha sonra bolca un ıle yuvarlak seklınde hamuru genişletip incelterek bezelerizi açıyoruz.Yağsız tavada açtığımız hamurları üzerinde kabarcıklar oluşacak sekılde iki tarafını da kurutmadan  pişiriyoruz. Pişen çıtırlaşmamış yufkalarımızın sofra beziyle örterek kurumasını önlüyoruz. Kıymalı harcımız da piştiği zaman bir yufka harç-bir yufka harç şeklinde sunum yapmak istediğiniz adette dizerek son katın üzerine de harç ve yoğurtlu sarmısaklı karışımdan sunum yapıyoruz. + şeklinde dilimleyerek servis yapıyoruz. Kıymamız sıcak yufkamız ise kurumamış olmalı :) AFİYET OLSUN ♥♥♥
Hepsini ben yemedim belki ama baya baya yedim siz siz olun benim gibi çok kaçırmayın :/ Sporu da bugün ektim kendimi hiççç de suçlu hissetmiyorum dermişim :D

Soğanların 2 tanesini farklı bir yemek için kullandım yanıltmasın sizi :) Biberleri buzluktan kullandım terciğinize kalmış :)

                                                         Bezeler 2 ceviz büyüklüğünde :)

1 yorum: